pátek 7. února 2014

Článek na téma _ angličtina aneb moje zkušenosti a tipy na perfektní mluvu

Asi jste ode mě tenhle článek nečekali, ale napadlo mě se jednou na lidi podívat z toho lepšího hlediska a to je to, oč tu dnes běží. Asi víte, že angličtina začíná být poměrně běžnou součásti našeho života. Někomu to jde samo od sebe, někdo se s tím naopak pere, ale nakonec s dobrým výsledkem a někomu to dělá absolutní peklo učit se angličtinu. V tomhle článku nečekejte bůhví jak dlouhé odstavce o tom, jak se máte šrotit denně nad učebnicí, dokud to nebudete umět. Vezmeme to poněkud za ten snadnější začátek.

Můj názor na učení angličtiny.
Já se již dlouhou dobu angličtinu neučím podle učebnice nebo sešitu, jedině v případě, že se potřebuji doučit nějaká slovíčka, která jsou součástí dané lekce. Zní to jako klišé, ale podle mého názoru je více efektivnější necílené učení angličtiny tzn. pokud chcete zhlédnout nějaký film, pustě se do toho se vší vervou a místo filmu s dabingem si radši stáhněte verzi bez dabingu, ať už s titulkami nebo bez. Ve velké podstatě jsem se naučila takové ty ,,americké fráze" právě podle cizích seriálů s titulkami, zpočátku poslouží jako pomocník. Ve škole se učíme anglickou angličtinu, americká se od ní poměrně liší. Jsem zvyklá jak na jednu, tak i na druhou.

Další efektivní rada je četba cizojazyčných knih. Vůbec se nestyďte za koupi cizojazyčné knihy s překladem na druhé straně, ze začátku to opravdu velmi pomáhá a pokud si nebudete jisti překladem daného textu a budete si chtít ověřit, jestli jste si to v hlavě přeložili správně, můžete se znovu ujistit na straně s překladem.

Je to opravdu efektivní?
Z vlastní zkušenosti musím říct, že je lepší být v cizím jazyku samouk. Moji dva spolužáci navštěvuji Hamson, mají nekonečné množství doručování a nenaučili se toho tolik, co člověk, který nad učebnicemi angličtiny strávil poměrně málo času, ale zato měl rád cizí filmy, seriály a knihy, nějaký ten čas prosedí u CNN a poslouchá často zahraniční písničky. Tohle všechno má na zlepšení jazyků obrovský vliv.



Moje zkušenosti.
Od osmého ročníku jsem začala být fanynkou jazyků. Začala jsem více sledovat zahraniční celebrity na sociálních síťích, koukat na seriály s titulky, u písniček více vnímat texty vět, které do sebe postupně zapadaly. Trochu mi v tom pomohly i anglické konverzace s mojí bývalou nejlepší kamarádkou, která má tátu na americké ambasádě a dlouhá léta pracuje jako voják a často létá do zámoří. Po necelém roce, možná ani to ne, spíše jen po půl roce, jsem se v tom opravdu našla a začala jsem si psát s Britkou, navazovala jsem konverzace s cizinci a více jsem sledovala anglické články.


Z toho všeho, co jsem Vám tady napsala plyne, že ty nejjednodušší způsoby jsou i nejefektivnější. Pomůže Vám to orientovat se v písemných nebo ústních testech, zlepšíte si své schopnosti a budete vůči nátlaku rodilých mluvčích odolnější. Může se Vám to určitě stát na jakékoliv škole a myslím si, že s rodilým mluvčím si opravdu osvojíte své zkušenosti z hodin, kdy Vás učili angličtinu učitelé z ČR, budete muset být neustále ve střehu, tam už Vám nikdo nebude překládat. Hodně štěstí :).

Žádné komentáře:

Okomentovat