čtvrtek 17. července 2014

Hubnutí

Hubnutí? Už zase? Ano, už zase, ale tentokrát to myslím opravdu vážně. Dříve to bylo vždy jen narychlo, ale teď jsem se do toho pustila znovu, od začátku a je mi lépe než kdy dřív ...

S hubnutím jsem to předchozí dva ročníky nebrala moc vážně, jedla jsem v podstatě, co jsem chtěla, a omezila jsem počet kalorií a váha šla stejně dolů. Dnes je tomu jinak, sleduji poměry sacharidů, tuků a bílkovin a jsem v tom neskutečný pes (obzvlášť, když mi někdo nabídne dort, to jsem naprosto připravena zaútočit). Za poslední dva měsíce se mi podařilo shodit nádherná 4 kila. 2 kila na měsíc. 0,5 kila za týden. To je naprosto optimální. Ale teď, jak to dělám? Následujících šest bodů bude o tom, co mi k tomu pomohlo a stále pomáhá. Samozřejmě, že ne každému to musí vyhovovat, ale jen tak pro obrázek.


1.Zvednout zadek ze židle

Hubnout bez pohybu prostě nejde. Nechte si sedavé aktivity přes krásné, letní dny odpočívat a vyražte se jen tak projít. Stačí cca 30-60 minut, pokud Vás to bude bavit jako mě, postupem času zvládnete i celodenní túry v průměru 10-15 km (v případě přestávek). Pokud jste i dříve provozovali nějaký sport, začněte se mu věnovat znovu. Je otevřené koupaliště? Běžte si zaplavat, tohle všechno je pokrok, že opravdu chcete.


2.Změňte jídelníček


Změnit od základu svůj jídelníček ze dne na den asi není tak dobrá volba. Nejlepší je si dojít na nákup a snažit se postupně ty nezdravé potraviny nahrazovat těmi zdravými. Více zařaďte do jídelníčku zeleninu, ovoce, více bílkovin (tj. maso, vejce, mléko a jiné mléčné výrobky) a omezte sacharidy (obzvlášť ty jednoduché cukry) a zařaďte do jídelníčku tzv. zdravé tuky (avokádo). Kvůli hubnutí se naučíte jíst spoustu věcí, kterou byste dřív do pusy nedali.

3.Začněte pít čistou vodu

Pití čisté vody je jeden z těch základních stavebních kamenů pro úspěšné hubnutí. Je sice hezké, že pokud vypijete Colu, Fantu nebo Sprite, vyčůráte to a nic Vám to neudělá. Omyl. Všechny cukry z tohoto pití Vám jdou do těla.

3.Neomezujte se

Myslíte si, že čtete špatně? Ne, nečtete, i to je jedno tajemství hubnutí. Tím, že si během hubnutí dopřejete jeden den, kdy se nebudete starat o to, co jíte, nebudete tak více hřešit po hubnutí, budete pořád tělu dodávat to, na co bylo zvyklé, ale v příliš omezeném množství. K snídani si dejte jednu kostičku čokolády, k obědu si dopřejte jahodové knedlíky s tvarohem a večer si udělejte jednu palačinku s javorovým sirupem a horkými jahodami navrchu. Zkrátka jeden den jen podle Vás.


4.Kalorické tabulky na scénu

Hubnutí je i období, kdy bude muset denodenně sledovat kalorické tabulky. Někomu dojde trpělivost a vykašle se na to, někomu se jeho pevná vůle vyplatí a bude to dělat až do konce. Nesledujte jen kalorie, ale i složení daných potravin, to je možná důležitější než čísla.


6.Motivující obrázky

Tohle je pravidlo, které se mě nepustí a bude fungovat v každém případě. Nejlepší je si ráno po probuzení zapnout Instagram, Tumblr nebo WeHeartIt, jakýkoliv server se sdílenými obrázky. Nejlepší motivací je sledování osob, které se do hubnutí pustily a sdílejí obrázky svých proměn, toho, co jedí, aby takto vypadaly.

Žádné komentáře:

Okomentovat